torsdag 7 april 2011

verner och jag




På mitt skrivbord ligger Verner Panton! Ser ut som en riktigt mysig farbror, även om hans produkter är allt annat än mysiga. Några riktigt coola och kaxiga ikoner har han skapat och färger var han inte rädd för. Sina  sista 35 år levde han faktiskt i Schweiz. Det är kanske därför det känns så tryggt att ha honom liggandes där och titta på mig när jag jobbar.
De här färgglada gummibanden är till stolen Tivoli som jag föreslagit till en kund. Stolen ritade han på 50-talet för Fritz Hansen. Idag har den tagits i nyproduktion av Djob/Montana.


3 kommentarer:

  1. jag gillar Werner och hans färger :-)som du kanske förstår ...

    SvaraRadera
  2. Och på tal om... vet du att en av världens största samlare av VP finns i Sverige, i Malmö tror jag det är, hans blogg finns här: http://mypantonhome.wordpress.com/

    Han var också med i Antikrundan och inslaget kan du se via min blogg: http://proforma.blogg.se/2011/january/verner-panton.html
    Helt fantastisk samling!
    Trevlig helg!
    Irene

    SvaraRadera
  3. Oj, nej det visste jag inte. Skall titta in på hans blogg.Tack för tipset!

    SvaraRadera