tisdag 5 april 2011

snabbisar





Jag gillar att laga mat, faktiskt nästan alla dagar! För det mesta tar jag mig en timme ungefär, men ibland måste det gå fort. Igår och idag var det så.

Då är soppa perfekt. Jag kokade broccoli, potatis och purjolök med en buljongtärning. Mixade och körde i lite grädde och kokade upp på nytt. Lite salt och peppar, en klick chevréost och lindad lufttorkad skinka på grissini. Klart.

Ännu snabbare gick pastan idag. Medan pastan kokar bryner jag rödlök i smör o olivolja, lägger till spenat, 2 pressade vitlöksklyftor, salt och peppar och en burk creme fraiche. Blanda allt med den kokade pastan och riv parmesan över.

Salladen gör Lisa "nästan" alla dagar. Där tar vi vad vi har. Idag blev det issallad, rödlök, päron, rättika, auraost och rostad flagad mandel. Och dressing förståss, som blir lite olika alla dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar