torsdag 7 februari 2013

G.I.Y



Under mässan var jag på en trendföreläsning med Stefan Nilsson. Intressant hur den ena trenden avlöser den andra. Men om de kommer hit till Åland är inte alldeles säkert :)
Men NU är vi i alla fall med! För NU skall det odlas. År 2013 skall det odlas egna grönsaker på bredden och på tvären. Det skall odlas i stan och på landet, i odlingsbänkar och ännu bättre i stora land. Vi ger varandra fröpåsar och trädgårdsredskap. Och vi skall sedan stoltsera med det gröna livet och leva lite offline för att sedan lägga ut det på Facebook. Och i trendsammanhang sätter man ord på det som Urban Farming, Grow It Yourself, Grow Together osv -  rätt och slätt gräva i jorden och bli lite skitig, som vi alltid gjort.
Själv har jag bestämt att jag skall odla mindre i år! Förstås då, när det gick och blev en trend. Jag är trött på mördarsniglar, jordlöss och rådjur. Men det här gillar jag. Ser ut som hängrännor. Det kunde kanske fungera mot allt otyg. Kanske man ändå skulle......


Urban Agriculture

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar