måndag 22 augusti 2011

hemmets PH-värde

Jag har under några år i mitt arbete och när jag hållit kurser talat om hemmets PH-värde. Ett uttryck jag skapat själv och som står för PERSONLIGHET och HARMONI, för mig det som inredning egentligen handlar om.
Att vara sig själv trogen, att värna om sitt personliga arv, att samla på och ha sina egna intressen, långt ifrån eller med trender och epoker, är mindre svårt. Men att skapa ett hem i harmoni, i en skön samklang, är inte alltid lika lätt.
På kommande Formex hålls en del föredrag kring just temat personlighet. Skall bli intressant att höra vad som sägs.


1 kommentar:

  1. Du får gärna berätta till oss vad dom säger sen :) Jag tycker också att det viktigaste med inredningen är just personlighet och hur hemmet speglar mig själv. Men ibland är det svårt att veta vad som är jag och vad som kommer från nån annanstans. Men det som är roligast är att man kan alltid göra om och byta saker. Så som man gör i livet också.

    SvaraRadera