fredag 15 juli 2011

köket



Igår var barfotakillen på gång igen och med sina nästan filosofiska utsvävningar kring inredning, tog han igår upp köket. Och visst, även för mig är det den viktigaste platsen i hemmet.
När jag planerade vårt hus var det på köket jag lade mest energi.  Idag fem år senare, skulle jag bygga precis likadant. Den röda färgen gör mig fortfarande glad och överskåp har jag inte saknat en dag. Mest glad är jag över den stora bänken, där hänger vi med fördrinken, där bakas det och där dukar vi upp maten när vi har många gäster.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar den röda färgen som bryter av allt det ljusa. Mycket snyggt!

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Vi kommer att renovera vårt kök ungefär om två år... men redan nu har jag bestämt hur jag vill ha det... och tänk, jag vill inte heller ha några överskåp i köket :)
    Vad har du för material på bänkskivan? Den ser så fint ut!
    kram
    Lana

    SvaraRadera
  3. Lana, det är faktiskt vanlig laminat. Det billigaste som finns. Däremot valde vi en tjockare variant och kantad med aluminium. Lycka till!

    SvaraRadera