torsdag 19 januari 2012

den blå timmen



Idag börjar Formex och jag sitter hemma bland tapetböckerna. Tiden räcker tyvärr inte till både Formex, tio dagar Schweiz och sedan möbelmässa. Jag väljer de två senare och förlitar mig på alla gästbloggare som informerar om allt nytt.
Jag läser om Formex och Young designers Café som inspirerats av jazzens blå, kreativa melankoli och som går under namnet "Mood Indigo". En kreativ mötesplats till toner av blått. Ser fram emot bilder!

Själv fastnade jag igår för dessa midnattsblåa tapeter bland alla böckerna. Men får bara stryka handen över och drömma. Det är och förblir de ljusa tapeterna, just nu med skimrande pärlemorglans, som går hem allra bäst här på Åland. Den magiska blå timmen har vi trots allt nära oss ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar