måndag 28 november 2011

inte utan mina block


Ny vecka, nya skisser och nya tolkningar av slarviga anteckningar. Jag går ingenstans utan mina anteckningsblock. Då jag oftast har flera projekt på gång samtidigt och då jag gärna låter dem gro ett tag innan jag skrider till verket, antecknas vart efter små idéer, en färgkombination, en skiss, en planlösning, en artikelnummer ja allt möjligt. Detta utan ett systematiskt mönster och oftast när jag "tänker minst".

I de här tre från Marimekko göms mina privata, alldeles speciella anteckningar. Jag fick den första 1992 av mina fina vänner, då jag skulle flytta utomlands. De andra fick jag åren därpå. Här ryms våra hittills största händelser och tankar. Man kanske kan säga livsböcker istället för dagböcker.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar