måndag 9 maj 2011

drömmer om

Jag mår bra av drömmar. Och i mina drömmar syns bara det vackra, inte det arbetsdryga, inte det dyra, inte de stora besluten, inte de svåra transportena och inte stormar och oväder. 
Den här veckan är lite mer än fullbokad av arbete och möten och solen bländar mig från tidig morgon. Då drömmer jag mig kort bort....


... till den finaste djupskogen där plötsligt havet tornar fram. Kanske, kanske bygger vi en stuga här i Föglös södra skärgård - någongång. De här bilderna tog jag i helgen då vi hämtade ved och tallar.

Känslan och bilder jag ser framför mig är någonting i den här stilen (förutom tulpanerna då). Bilderna är från Shelter Island, nära Manhattan och är tagna av Ditte Isager.



2 kommentarer:

  1. haha, roligt med tulpanerna .... härligt ställe på Föglö, hoppas drömmern blir sann an dag.

    SvaraRadera