torsdag 17 februari 2011

maratoninlägg


Nu klämmer jag ut det sista innan semestern. Här rensar jag datan på det grannaste och gladaste jag hittade. Så som man känner sig när man har två veckor ledighet framför sig.
Men först kom mamma förbi med dessa nystickade vantar. Visserligen är det vår där nere i Schweiz, men de kommer alldeles säkert att glädja en mor och dotter.




När jag var i Stockholm besökte jag PUB och där stötte jag på dessa färgglada möbler....




HAPPY COLOR heter firman som gjort dessa glada skapelser - tillvarataget och återanvänt.






Skön pixelkänsla hos Freedom








Arkitekten och industridesignern Patricia Urquiola hör till en av de vassaste idag. Spanjenfödda Patricia huserar idag i Milano och har vunnit otaliga designpriser och har bl a samarbetat med och för Moroso, Flos, Cappelini och B&B Italia. De här bilderna är från hennes eget hem via Arkitektur und Wohnen.



De här får symbolisera mina kommande veckor. Vi skall träffa alla glada o goda vänner......


...och förståss se alla slutspelsmatcher i innebandy....


....och göra en kort avstickare till Italien.....


....och köpa färskt bröd varje morgon  i byns bageri....och mycket, mycket mer. 

Kanske jag bloggar där nerifrån, vem vet ? Om inte så sköt om er och var försiktiga i vinterkylan.
kram mia


3 kommentarer:

  1. ha det riktigt fint! Schweiz verkar vara ett vackert land :-) blir riktigt ressugen ...

    SvaraRadera
  2. Den färgranna quiltade fåtöljen ger vinterglädje. Hoppas du får mycket av den varan under din semester. Njut och ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni - jag skall njuuuuta!

    SvaraRadera